Studiu: Românii spun că au buget fix pentru Black Friday 2023

Via: rfi.ro

Procentul celor care vor să profite de reducerile de Black Friday a scăzut de la 62% la 57%, arată un sondaj făcut de MKOR. Și-au făcut planuri pentru reducerile din luna noiembrie, în special persoanele sub 40 de ani, femeile, persoanele cu venituri medii, părinții cu copii minori, dar și oamenii care nu au copii. Cei hotărâți să meargă la cumpărături de Black Friday își fac lista cu două trei săptămâni înainte de 1 noiembrie. Cei din generația Z și persoanele fără copii tind să fie mai spontane. Din zece preferă să decidă pe moment ce cumpără. Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR Consulting, a participat la realizarea studiului:

“Este o situație care inversează trendul cu care ne am obișnuit. În general, suntem obișnuiți cu o creștere a interesului față de Black Friday, însă anul acesta vedem o scădere procentuală de 5% a celor care sunt hotărâți să cumpere, iar acest procent predomină în rândul celor mai tineri și scade pe măsură ce crește vârsta respondenților și, în același timp, crește procentul celor nehotărâți. Oamenii sunt mai atenți când vine vorba de cheltuieli. Trei din patru români își setează un buget fix pe care vor să îl dedice anul acesta acestui eveniment și se uită în special la banii de care dispun și la prețurile produselor pe care vor să le cumpere, produse pe care la care se gândesc chiar și de acum câteva luni, adică. Sunt oameni care își fac lista pentru Black Friday de câteva luni. Doar un procent foarte mic, de 2 din 10 își fac listele cu o săptămână înainte. Majoritatea își fac mai mult timp tocmai pentru a ști ce vor să cumpere și să poată să profite de cele mai bune prețuri. Ce mi se pare interesant este și faptul că un procent relativ mic, undeva la 7% dintre respondenți, care totuși ar trebui luați în considerare, nu cred că reducerile Black Friday sunt reale. Așadar, sunt oameni care nu cred că acest eveniment merită luat în seamă atât de mult precum majoritatea și în același timp, cumva, toată această scădere a interesului vine pe fondul unei îngrijorări legate de economie și a finanțelor personale, lucru care reiese dintr un studiu de consumer sentiment pe care l am derulat în luna septembrie. Deci, cumva lucrurile se leagă destul de bine cu ceea ce vedem și la nivel macro în economie” spune la RFI Corina Cimpoca.

Studiul MKOR referitor la cumpărăturile de Black Friday a fost realizat pe un eșantion de 1000 de persoane, și este derulat recurent începând cu 2022.

De altă parte, reprezentanții magazinelor online spun că s-au pregătit cu stocuri mai mari față de anii trecuți. Electrocasnicele, electronicele și articolele vestimentare rămân printre cele mai comandate produse, a declarat pentru RFI Irina Pencea, director general al Emag România:

“În fiecare an creștem, așa că în fiecare an avem acest mesaj că e cel mai mare Black Friday. Ne am dat seama că reușim totuși să punem mai mult în fiecare an. Anul acesta ne-am pregătit noi pe deoparte, cu marfa pe care o propunem direct clienților, dar și împreună cu vânzătorii din Marketplace.

Citește articolul pe rfi.ro

Lasă un răspuns