Transportul interurban: noul orizont al telefericelor (reportaj)

Via: rfi.ro

,,Acum asamblăm stațiile”, explică acest manager de service de 34 de ani, care este ,,mândru să facă parte din proiectul” pentru regiunea pariziană.

Angajatorul său, liderul mondial Doppelmayr, a deschis aici la Wolfurt, în regiunea verde Vorarlberg (vest), porțile uzinei sale de producție de telecabine urbane în exclusivitate pentru AFP.

După Saint-Denis de la Réunion și Toulouse, proiecte conduse de concurentul francez Poma, regiunea capitalei a făcut următorul pas: până în 2025, localitatea Créteil va fi legată de Villeneuve-Saint-Georges prin telecabine care vor pluti deasupra orașului.

Traseul va acoperi 4,5 kilometri și cinci stații, conectând 20.000 de locuitori la terminalul liniei 8 de metrou.

Gondolele vor putea găzdui zece pasageri la o frecvență de mai puțin de 30 de secunde, adică 1 600 pe oră.

Eficiență economică dar și ecologică

A fost cea mai bună alegere, potrivit lui Laurent Probst, director al Île-de-France Mobilités (IDFM), autoritatea organizatoare a transportului public din regiunea pariziană. “Transportul prin cablu este curat, liniștit și regulat”, declară el.

Prin “depășirea obstacolelor”, cum ar fi liniile de tren și drumurile, el consideră că este soluția ideală la problemele zilnice cu care se confruntă locuitorii, cum ar fi ambuteiajele.

O soluție optimă, deci, pentru zonele greu accesibile, dar care nu sunt suficient de dens populate pentru a găzdui un metrou.

Și este la un preț bun. Expertul Hanane Bengualou, cofondatoare a IMTER, o firmă de consultanță în dezvoltare, estimează investiția pe kilometru la mai puțin de 7 milioane de euro, față de peste 20 de milioane de euro în cazul unei linii de tramvai.

“Este o soluție inovatoare, care utilizează foarte puțin teren și este rapid de implementat, deoarece nu necesită lucrări majore”, contribuind în același timp la “decarbonizarea” transporturilor, care reprezintă 35% din emisiile de CO2 în Franța.

Desigur, există și obstacole: în afară de teama de înălțime, locuitorii refuză uneori să permită ca locuințele lor să fie survolate. Procedurile administrative rămân complexe.

Chiar dacă nu se aude nici musca zburând pe cea mai mare parte a traseului, zgomotul produs de stâlpii pe lângă care trec ele poate fi deranjant, la fel ca și modificările peisajului, întrucât traseele dintre stații nu pot fi decât drepte.

Articolul integral publicat de France24 aici

Traducere de Adelina BISTRIAN

Citește articolul pe rfi.ro

Lasă un răspuns