United și Alaska Airlines au descoperit șuruburi slăbite la avioanele Boeing 737 MAX

Via: rfi.ro

Dezvăluirile vin în timp ce inspectorii federali de transport din Statele Unite continuă să investigheze cauzele care au făcut ca o secțiune a fuzelajului să se desprindă vineri în timpul unui zbor al companiei Alaska Airlines. A fost nevoie de o aterizare de urgență.

United a declarat luni că „descoperise cazuri care par să aibă legătură cu probleme la montarea buțonului ușii – cum ar fi șuruburi care trebuiau strânse mai mult”.

Câteva ore mai târziu, Alaska Airlines a anunțat că echipajul său găsise „componente slăbite vizibil pe unele aeronave”.

Acțiunile Boeing s-au prăbușit luni după ce investitorii au început să evalueze implicațiile financiare ale incidentului, în timp ce autoritățile de aviație din Statele Unite au pus la dispoziția companiilor aeriene protocoale pentru a verifica avioanele cu configurație similară aeronavelor 737 MAX 9 implicate în incidentul de vineri.

Sute de zboruri au fost anulate din cauza blocării la sol a unei părți importante din flota MAX.

„Pe măsură ce operatorii efectuează inspecțiile necesare, rămânem în strânsă legătură cu ei și îi vom ajuta să soluționeze toate constatările”, a declarat Boeing la sfârșitul zilei de luni.

„Promitem să ne asigurăm că fiecare avion Boeing respectă specificațiile de proiectare și cele mai înalte standarde de siguranță și calitate. Regretăm impactul pe care acest fapt l-a avut asupra clienților noștri și a pasagerilor lor.”

Analiștii din domeniul aviației au afirmat că problema părea să fie mai degrabă una de control al calității și nu una de proiectare, asemănătoare cu problemă cu un sistem defectuos de gestionare a zborului implicat în două accidente mortale ale MAX în 2018 și 2019.

Însă Boeing a avut probleme cu lanțul de aprovizionare și de control al calității încă de când MAX a revenit, ceea ce a limitat producția și i-a afectat rezultatele.

Boeing a îndemnat în decembrie companiile aeriene să efectueze inspecții suplimentare pentru a verifica dacă există componente slăbite pe sistemul de control al cârmei avionului, după ce un operator internațional a descoperit un șurub căruia îi lipsea o piuliță în timp ce efectua întreținerea de rutină.

Protocoale de inspecție

Cu 79 de avioane MAX 9, United Airlines este compania cu cea mai mare flotă de astfel de aeronave.

„Încercăm să ne repunem în funcțiune avioanele Boeing 737 MAX 9 în următoarele zile”, a afirmat United într-o declarație.

United a anulat 200 de zboruri MAX 9 de la incident și se așteaptă la „anulări semnificative” marți, a declarat purtătorul de cuvânt.

În urma incidentului Alaska Airlines, Administrația Federală a Aviației (FAA) a cerut operatorilor să oprească la sol 171 de avioane cu aceeași configurație cu același tip de panou.

Acest panou este unul de acoperire, folosit pentru a umple o ieșire de urgență inutilă în avioanele cu configurație mai mică ale scaunelor.

FAA a anunțat luni că a aprobat o foaie de parcurs pentru ca transportatorii să poată efectua inspecții care să includă atât panourile, cât și alte componente și elemente de fixare.

Alaska Airlines a precizat că încă așteaptă „documentația finală” de la Boeing și FAA înainte de a începe procesul formal de inspecție.

Citește articolul pe rfi.ro

Lasă un răspuns