Comercianții și operatorii HoReCa sunt actori importanți în “Hora Reciclării”. Gemma Webb, CEO RetuRO, explică cum îi susține administratorul Sistemului...

Via: hotnews.ro

Înscrierea în SGR este o obligație legală pentru toți comercianții și sunt câțiva pași pe care aceștia trebuie să îi urmeze. Pe site-ul RetuRO se regăsesc informații detaliate în acest sens, pe care le reluăm și în campaniile de comunicare pe care le desfășurăm constant pentru operatorii economici, spune Gemma Webb, CEO RetuRO.

Centru de numărare şi sortare a ambalajelorFoto: RetuRO

SGR a fost lansat în România de mai bine de patru luni. Putem observa că operatorii economici, în special micii comercianți, se confruntă cu diverse dificultăți în conformarea cu cerințele sistemului. Cum îi sprijină RetuRO?

Comercianții, alături de producători, sunt parteneri esențiali în sistem, iar mulți dintre aceștia și-au înțeles rolul în asigurarea bunei funcționări a acestui mecanism. Peste 75% dintre operatorii economici – comercianți și producători – s-au înregistrat în sistem până acum, iar printre aceștia, aproape 45% au finalizat procesul de înregistrare, au semnat contractul cu RetuRO și pot amenaja și organiza puncte de returnare. Este important să recunoaștem eforturile pe care aceștia le-au depus în implementarea SGR. Comercianții, care sunt practic interfața cu consumatorii, depun eforturi remarcabile pentru a asigura eficiența sistemului, organizând și gestionând punctele de returnare astfel încât clienții să aibă o experiență cât mai bună în momentul returnării ambalajelor.

Nu totul funcționează încă perfect, ceea ce este normal pentru un sistem care este la început. Micii comercianți, în special, manifestă o mai mare reticență în adoptarea sistemului, deoarece provocările lor sunt mai mari și mai specifice. Operatorii din domeniul HoReCa au, de asemenea, provocările lor. Una dintre prioritățile noastre în această perioadă este să fim cât mai aproape de ei, să ascultăm sugestiile și solicitările lor de ajustare a diferitelor aspecte. Depunem toate eforturile să îi sprijinim cât mai mult posibil în procesul lor de conformare la sistem și am lansat o serie de inițiative în acest sens, multe dintre ele dedicate micilor comercianți și operatorilor HoReCa.

Am crescut capacitatea call center-ului pentru facilitarea dialogului cu aceștia. Pornind de la preocuparea noastră de a-i sprijini pe toți partenerii, am analizat experiența celor care ne-au contactat la call center-ul RetuRO în luna martie – comercianți, producători și consumatori – și au discutat cu operatorii noștri. Din totalul interacțiunilor analizate, 89,5% dintre cei care ne-au sunat s-au declarat mulțumiți de întreaga experiență cu agentul, iar peste 96% au evaluat interacțiunea ca fiind pozitivă. 87,5% dintre apelurile măsurate au fost de la comercianți, care au evaluat interacțiunea ca fiind pozitivă în 96,5% dintre cazuri.

De asemenea, în februarie, am început o amplă campanie de informare door-to-door, ce vizează peste 50.000 de comercianți din retailul mic și tradițional. Scopul inițiativei este de a-i susține în procesul de semnare a contractelor cu RetuRO oferindu-le asistență, explicându-le cum funcționează Sistemul Garanție – Returnare și cum să își organizeze punctele de returnare. Până în prezent, echipele noastre au ajuns la aproximativ 20.000 de comercianți în cadrul acestei inițiative care va continua și în următoarele săptămâni. Totodată, continuăm seria de întâlniri locale, unde ne propunem să avem dialoguri deschise și continue cu comercianții, să interacționăm direct cu agenții economici din întreaga țară și să abordăm întrebările și preocupările pe care le au cu privire la SGR.

Citește articolul pe hotnews.ro

Lasă un răspuns