Un mare furnizor de energie trimite oferte înșelătoare clienților / ANRE spune că e legal

Via: hotnews.ro

„Ne bucurăm ori de câte ori venim cu vești bune pentru tine. Vei beneficia de un preț mai mic” – așa începe o notificare transmisă de furnizorul de energie E.ON clienților cărora urmează să le expire contractul. Noua ofertă nu conține însă tarife mai mici așa cum compania recunoaște, într-un răspuns pentru HotNews.ro.

Sediu ANREFoto: Agerpres

Maria, o pensionară de 70 de ani, locuiește într-o comună din județul Sibiu. Recent, ea a primit o notificare de la furnizorul ei de gaze, E.ON, care sună în felul următor:

„Dragă client, ne bucurăm ori de câte ori venim cu vești bune pentru tine.

În condițiile în care, în prezent, prețul final cu TVA al gazelor naturale din contractul tău este de 0,72778 lei/kWh, adică mai mare decât prețul din plafon față de care ne raportăm în acest moment, noi dorim să îți oferim un preț final cu TVA mai mic(aceste cuvinte sunt îngroșate în ofertă – n.r.), adaptat la nivelul ofertelor actuale E.ON”.

Compania susține explicit că oferă un „preț mai mic”

Comunicarea de vești bune către consumator continuă:

„Astfel, prin prezenta notificare îți propunem modificarea contractului de furnizare cu un nou preț final cu TVA al gazelor naturale, aplicabil din 15.05.2024. Te asigurăm că până la 31 martie 2025, prețul tău facturat nu va depăși valoarea de 0,31 lei/kWh cu TVA și toate costurile și tarifele reglementate incluse”.

Câteva rânduri mai jos, compania insistă: „Ce se schimbă pentru tine? Vei beneficia de un preț final cu TVA mai mic al gazelor naturale, adaptat la ofertele noastre actuale”.

Pentru că nu a înțeles ce este cu toate acele cifre, Maria i-a trimis oferta fiicei sale, care a comparat-o cu facturile anterioare și a văzut că tot 0,31 lei plătea și până acum. De altfel, este plafonul pe care toți consumatorii casnici din România îl plătesc din 2022 încoace, indiferent de prețul din contract.

„O să plătiți de fapt aceiași bani”

„Evident, când am citit oferta, am crezut ca e vorba de vești bune în mod concret, respectiv că oferta de preț e una mai bună decât ce avem în prezent – nu față de ce e în contract, ci față de ce plătim de fapt după aplicarea plafonării. Veștile așa-zis bune însă s-au dovedit a fi însă „o să plătiți de fapt aceiași bani”, ceea ce nu justifică un enunț de tipul „venim cu vești bune”, spune Cristina, fiica Mariei.

„Mai ales în condițiile în care toate contractele și facturile sunt foarte dificil de înțeles de către consumatorii casnici, mai ales de către cei care nu sunt deprinși să-și caute informațiile pe internet, cum ar fi un pensionar de 70 ani cu studii medii, din mediul rural”, a adăugat ea.

Și alți clienți au primit notificări similare. Unul dintre ei a trimis un mail redacției noastre, întrebându-ne: „S-a modificat ceva de primesc o ofertă atât de bună?”.

Expert: Este o înșelătorie; oamenii nu au ce să facă pentru că nu mai există concurență

Citește articolul pe hotnews.ro

Lasă un răspuns